pátek 9. října 2015

Trik

"Řeknu vám to tajemství," promluvil najednou a já poslouchal.
"Znal jsem detailně jejich minulost. Co měli za sebou, co kdy dokázali a co umí, a chtěl jsem je získat pro sebe. Když potom přišli a trochu se rozkoukali, zeptal jsem se jich, co by si přáli. Co potřebují, aby se u nás cítili dobře. A pak jsem jim to splnil. Všechno, o co si řekli. Vyšel jsem jim ve všem vstříc. A dělal jsem to tak dlouho, dokud nebyli maximálně spokojeni. Věděl jsem, že potom zase oni udělají maximum pro mě. A často udělali mnohem víc, než jsem po nich chtěl."
Na chvíli se odmlčel.
"Ve skutečnosti to žádné tajemství není. Spíš takový malý manažerský trik."
Pomalu se zvedl, aby se rozloučil. Když odešel, zůstal jsem ještě chvíli sedět a přemýšlel o tom, co mi právě řekl.
"A co dělají dnes?" zavolal jsem za ním.
"To, co jsem tehdy dělal já," odpověděl do prázdna před sebou.