úterý 29. prosince 2015

iKufr


Věnováno firmě 24U


Byl mým tajným trumfem v projektu integrace iPadů na naší škole. Napsal jsem mu v pátek odpoledne a do hodiny jsem měl odpověď. Hned v pondělí dopoledne k nám přijel se svým, dnes již tak známým, iKufrem s dvanácti iPady a dvěma Apple TV k zapůjčení.
Předvedl mi, jak na ten iKufr správně jít a odpověděl na spoustu otázek ohledně Apple ID, iCloud ID, stahování aplikací a zakázání jejich mazání.
„A ještě jsem se vás chtěl zeptat,“ napadla mě další důležitá otázka. A pan Jílek dál trpělivě vysvětloval.
„A jak je to s tím Mobile Device Managementem?“ nedal jsem mu pokoj. Ale nevadilo mu to. Je to totiž profesionál. Nikdy vám neřekne: „už toho prosím vás nechte“ nebo „dobře, ale tahle odpověď vás bude stát pět set korun“.
A tak jsme tam strávili asi hodinu povídáním o iPadech, iKufru, firmě 24U, kde pracuje a která naši školu zachránila, o Applu a dalších jeho technologiích používaných ve školství a stáli bychom tam i déle, protože nás oba tahle práce baví. Mě, coby učitele ICT, právě zavádějící Apple technologie do školy, ve které učí, a jeho, coby odborníka, který společně s firmou 24U nabízí školám pomoc při těchto, často nelehkých integracích.

Věděl jsem, že standardně zapůjčují iPady na dva týdny. Když jsem mu však psal, sebral jsem veškerou odvahu, co jsem měl, a požádal ho o týdny tři. Nakonec nám iPady nechal měsíc. Použili jsme je hned několikrát. Při přípravě online kurzu pro pokročilejší učitele, kteří již mají svůj iPad a v minulosti jej ve výuce použili, k prezenčnímu semináři pro učitele, kteří iPad nemají a chtěli se s ním a vybranými aplikace seznámit, k worshopům se žáky, na kterých se seznamovali pomocí praktických činností a tvorby materiálů se stejnými aplikacemi, jako učitelé na semináři tak, aby poté tyto aplikace mohli společně použít při konkrétní výuce.
Učitelům, kteří po semináři projevili o iPady zájem, jsme je dokonce půjčili na týden domů, aby měli více času si zařízení osahat a vyzkoušet i další aplikace. Někteří již během semináře za mnou přišli a zajímali se o jednotlivé modely iPadů a ptali se mě, který že by si to měli pořídit.

A během těch čtyř týdnů se mnou všude neustále byl také iKufr. Stěží bychom mohli přenášet iPady mezi třídami a kabinety jen tak na sobě. V iKufru byly po celou dobu v bezpečí, nabíjely se tu a kdyby byly naše, mohli bychom je přes iTunes či Apple MDM zde i synchronizovat.
Hned od první chvíle, co jsem iKufr spatřil (bylo to před několika lety na Učitelském summitu, který firma 24U každoročně pořádá), jsem si ho zamiloval. A když jsem ho teď měl ve škole, všem jsem ho ukazoval, abych se pochlubil, jaký zázrak tady máme. Dokonce jsem si tím vysloužil i několik přezdívek, od chlápka s kufrem až po sňatkového podvodníka.
První, komu jsem chtěl iKufr ukázat byla naše asistentka Jana.
„Jani, už jsi viděla iKufr?“ pronesl jsem plný nadšení směrem k ní.
„Jo, myslíš kufr, co přinesl ten fešák?“ odpověděla a zeširoka se usmála. Neuvědomil jsem si, že to byla právě ona, která za mnou přišla do kabinetu, že na mě u kanceláře čeká nějaký elegán s kufrem.

Všude, kde jsem se s iKufrem objevil, vzbudil obrovský zájem. Stačilo, abych s ním jen projel po chodbě z kabinetu do kanceláře nebo ředitelny a hned mě zastavovali učitelé a studenti a ptali se, co to mám. Když jsem odklopil víko, všichni do jednoho žasli. Ještě nikdy nic takového neviděli a teď tu stáli se zatajeným dechem.
Zahrnuli mě okamžitě spoustou otázek, mezi kterými nechyběla ani ta o ceně a taky, jestli je ten iKufr náš. Smutně jsem musel odpověď, že zatím ne. Ale až dokončíme tuhle pilotní fázi projektu zavádění iPadů do výuky, doufám, že náš bude, odpovídal jsem jim. Protože bez iKufru by to nebylo ono, dodal jsem ještě.

A pak už ho jen zbývá naplnit obsahem a máte nejen splněný sen, ale především výborný základ pro úspěšnou integraci iPadů ve vaší škole.


_____________
Poznámka autora:
Článek s původním názvem Tajemství úspěšné integrace iPadů do školy se ukrývá v iKufru byl napsán pro firmu 24U namísto pouhého "děkuji", kterých musí mít ve firmě několik skříní.