Byl mým tajným trumfem v projektu integrace iPadů na naší škole. Napsal jsem mu v pátek odpoledne a do hodiny jsem měl odpověď. Hned v pondělí dopoledne k nám přijel se svým, dnes již tak známým, iKufrem s dvanácti iPady a dvěma Apple TV k zapůjčení.
Předvedl mi, jak na ten iKufr správně jít a
odpověděl na spoustu otázek ohledně Apple ID, iCloud ID, stahování
aplikací a zakázání jejich mazání.
„A ještě jsem se vás chtěl zeptat,“ napadla mě
další důležitá otázka. A pan Jílek dál trpělivě vysvětloval.
A tak jsme tam strávili asi hodinu povídáním o
iPadech, iKufru, firmě 24U, kde pracuje a která naši školu zachránila, o Applu
a dalších jeho technologiích používaných ve školství a stáli bychom tam i déle,
protože nás oba tahle práce baví. Mě, coby učitele ICT, právě zavádějící Apple
technologie do školy, ve které učí, a jeho, coby odborníka, který společně
s firmou 24U nabízí školám pomoc při těchto, často nelehkých integracích.
Věděl jsem, že standardně zapůjčují iPady na dva
týdny. Když jsem mu však psal, sebral jsem veškerou odvahu, co jsem měl, a požádal
ho o týdny tři. Nakonec nám iPady nechal měsíc. Použili jsme je hned
několikrát. Při přípravě online kurzu pro pokročilejší učitele, kteří již mají
svůj iPad a v minulosti jej ve výuce použili, k prezenčnímu semináři
pro učitele, kteří iPad nemají a chtěli se s ním a vybranými aplikace
seznámit, k worshopům se žáky, na kterých se seznamovali pomocí
praktických činností a tvorby materiálů se stejnými aplikacemi, jako učitelé na
semináři tak, aby poté tyto aplikace mohli společně použít při konkrétní výuce.
Učitelům, kteří po semináři projevili o iPady zájem,
jsme je dokonce půjčili na týden domů, aby měli více času si zařízení osahat a
vyzkoušet i další aplikace. Někteří již během semináře za mnou přišli a
zajímali se o jednotlivé modely iPadů a ptali se mě, který že by si to měli
pořídit.
A během těch čtyř týdnů se mnou všude neustále byl
také iKufr. Stěží bychom mohli přenášet iPady mezi třídami a kabinety jen
tak na sobě. V iKufru byly po celou dobu v bezpečí, nabíjely se tu a
kdyby byly naše, mohli bychom je přes iTunes či Apple MDM zde i synchronizovat.
Hned od první chvíle, co jsem iKufr spatřil (bylo
to před několika lety na Učitelském
summitu, který firma 24U každoročně pořádá), jsem si ho zamiloval. A když
jsem ho teď měl ve škole, všem jsem ho ukazoval, abych se pochlubil, jaký zázrak
tady máme. Dokonce jsem si tím vysloužil i několik přezdívek, od chlápka
s kufrem až po sňatkového podvodníka.
První, komu jsem chtěl iKufr ukázat byla naše
asistentka Jana.
„Jani, už jsi viděla iKufr?“ pronesl jsem plný
nadšení směrem k ní.
„Jo, myslíš kufr, co přinesl ten fešák?“ odpověděla
a zeširoka se usmála. Neuvědomil jsem si, že to byla právě ona, která za mnou
přišla do kabinetu, že na mě u kanceláře čeká nějaký elegán s kufrem.
Všude, kde jsem se s iKufrem objevil, vzbudil obrovský
zájem. Stačilo, abych s ním jen projel po chodbě z kabinetu do kanceláře
nebo ředitelny a hned mě zastavovali učitelé a studenti a ptali se, co to mám.
Když jsem odklopil víko, všichni do jednoho žasli. Ještě nikdy nic takového
neviděli a teď tu stáli se zatajeným dechem.
Zahrnuli mě okamžitě spoustou otázek, mezi kterými
nechyběla ani ta o ceně a taky, jestli je ten iKufr náš. Smutně jsem musel
odpověď, že zatím ne. Ale až dokončíme tuhle pilotní fázi projektu zavádění
iPadů do výuky, doufám, že náš bude, odpovídal jsem jim. Protože bez iKufru by
to nebylo ono, dodal jsem ještě.
A pak už ho jen zbývá naplnit obsahem a máte nejen
splněný sen, ale především výborný základ pro úspěšnou integraci iPadů ve vaší
škole.
_____________
Poznámka autora:
Článek s původním názvem Tajemství úspěšné integrace iPadů do školy se ukrývá v iKufru byl napsán pro firmu 24U namísto pouhého "děkuji", kterých musí mít ve firmě několik skříní.